Da pasada edición do Certame de poesía Xosé A. Barral, da que eu era responsable no IES As Bizocas, en O Grove, quedárame sen musicar (por razóns persoais que veñen e non veñen ao caso) o poema gañador da categoría de bacharelato; Odisea última sobre mantas de flanela, do alumno do IES Virxe do mar, de Noia, Ismael Ramos Castelo.

Nun principio non vislumbraba eu naquel poema complexo e abundante en imaxes unha canción de estrutura clásica no seu aspecto formal e comecei a pensar en facer unha mestura entre recitado e canción ou máis ben coro que nin eu mesmo tiña moi claro como ía ir ata que un día colguei a guitarra e voilá! alí estaba de arriba abaixo unha canción agochada que dei en abreviar en Odisea última, un dueto que comparto coa alumna do IES As Barxas Jennifer Cancelas, que aí vedes na foto, en plena sesión de gravación.

Xa en Moaña, a miña colaboración con Luz Beloso comezou precisamente coa Odisea: as voces graváronse tan cedo como finais de outubro e desde entón ata agora estuveron traballando nos recreos os rapaces do obradoiro de stop motion do departamento de plástica, mentras nós seguíamos gravando partes (á dereita vedes a Ismael Otero co seu Epiphone sg) e mesturando unha primeira versión da maqueta ata que por fin podemos presentar este novo video do Audiovisual As Barxas.

Quixo a casualidade que hoxe mesmo me chegara por mail a convocatoria do VI certame de poesía que a miña muller, Olga Lalín, e eu fundamos no Grove e quero aproveitar a ocasión para desexarlles toda a sorte do mundo aos meus ex compañeiros das Bizocas, especialmente a Marta Fernández, a responsable da biblioteca do centro.  Estou seguro de que a idea dun concurso de poesía que aúne música e letra, que implique a tantos departamentos didácticos e que tire tanto da creatividade do alumnado e en tantos aspectos, segue sendo válida se o que se procura é un ensino vivo, activo e participativo.

